De hoeveelheid energie die je per dag hebt bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van je leven. Ervaar je veel energie? Dan kun je voor je gevoel de hele wereld aan. Ervaar je weinig energie, dan voel je jezelf vermoeid en niet fit. Ontdek in deze blog 10 tips om meer energie te krijgen zodat je weer tot leven komt!

  1. Let op met suikers! Hierdoor piekt je bloedsuikerspiegel maar na een piek komt altijd een dal. In dit dal ervaar je vermoeidheid en wilt je lichaam weer snelle brandstof, dus ga je op zoek naar suiker. Deze cyclus gaat dan continu op en neer waardoor je behoefte blijft hebben aan suikers en zult dips ervaren.
  2. Eet veel complexe koolhydraten om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Ruil je witte boterham, cruesli, witte/basmatie/pandan rijst, aardappelen, energiebars en witte pasta in voor:
    – Volkoren pasta/brood/wraps
    – Havermout
    – Zoete aardappel
    – Pompoen
    – Wilde rijst of zilvervliesrijst
  3. Ga veel meer groenten eten! Vaak tellen mensen hun calorieën maar het gaat vooral om de voedingsstoffen.
  4. Ga meer bewegen. Hoe voel jij je na een rondje wandelen? Je voelt je weer opgeladen, je bent creatiever en je kunt er weer tegenaan.
  5. Ga je kracht vergroten. Dit kun je doen door krachtoefeningen te gaan doen. Moet je hiervoor meteen naar de sportschool? Nee! Je kunt thuis heel veel met je eigen lichaamsgewicht of losse spullen. Denk aan push ups, met 2 pakken melk schouder oefeningen uitvoeren, planken, etc. Zoek iets wat je leuk vind en niet meteen teveel tijd kost.
  6. Start je dag met 2 minuten oefeningen waarbij je hartslag omhoog gaat. Denk aan 1 minuut jumping jacks en 1 minuut squats. Het kost maar 2 minuten en het heeft een enorm effect op je energieniveau. Kom die 2 minuten eerder uit bed, het bied je veel meer dan 2 minuten extra in bed liggen.
  7. Stop met snoozen! Sta meteen op of zet je wekker later waardoor je langer een diepere slaap hebt. Van snoozen wordt je juist moe!
  8. Zorg voor voldoende slaap. Probeer 7 tot 8 uur te slapen.
  9. Buiten de uren is ook de kwaliteit van je slaap belangrijk om te herstellen, om informatie te verwerken en om energiek te zijn. Dit kun je doen door:
    – 1 uur voor je naar bed gaat alle schermen af te schakelen
    – een koude slaapkamer (rond de 18 graden)
    – Een donkere kamer
  10. Zon liefhebbers, zonlicht is zo belangrijk! Voor je energie + je slaapcyclus. Vooral de eerste 3 uur nadat je wakker bent is het belangrijk om zonlicht (minimaal 20 minuten) mee te pakken.

Gun jij jezelf een mini-break?

Op zaterdag 23 maart organiseert Tim27 een inspiratiesssie: werk aan je netwerk en gezonde levensstijl! Tijdens de lunch ontvang je praktische netwerktips en geniet je van een heerlijk biologisch gerecht klaargemaakt door de medewerkers van de Heerdeberg. Na zinvolle ontmoetingen met personen en ondernemers die ook op zoek zijn naar meer plezier, energie en balans in werk ga je naar huis vol energie en inspiratie. Ontmoet nieuwe mensen, beleef de natuur met al je zintuigen en geniet van een biologisch lunch. De workshop wordt verzorgd door Wendy Simonis en Annika Bessems.

Datum: zaterdag 23 maart 2019
Tijdstip: 10:00 uur
Locatie: Heerdeberg
Adres: Pater Kustersberg 20 te Cadier en Keer
Aanmelden: info@time27.nl
Deelname: 25 euro

Meld je aan voor de inspiratiesessie “werk aan je netwerk en gezonde levensstijl” via info@time27.nl